Sunday, December 30, 2012

သမီးေလးနဲ႔ မနီးမေ၀း


                                           သမီးေလးနဲ႔ မနီးမေ၀း
ဖူးငံု ဆယ္ေက်ာ္သက္(teen)မဂၢဇင္းကို ကၽြန္ေတာ္လစဥ္ စိတ္၀င္တစား ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။
ရသ သုတမ်ားနဲ႔ အတူ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကေလာင္ႏု ကေလးမ်ားရဲ႕ လက္ရာမ်ား ကိုလည္း ႏွစ္သက္ဖြယ္ဖတ္ ရတာမို႔ မ်ဳိးဆက္သစ္ ကေလာင္တို႔ အတြက္ ရွားရွားပါးပါး တံခါး ဖြင့္ထားတဲ့ ေနရာေလး အျဖစ္တန္ဖိုး ထားရင္း ကေလာင္ ေသြးလိုသူမ်ား ေတြ႕ရင္ ၀င္ႀကိဳးစား ၾကည့္ဖို႔ အားေပးႏိုင္တဲ့ ေနရာေလး တစ္ခုပါ။

teen ရဲ႕ ပြဲတစ္ပြဲကို တက္မိတဲ့ အခါမွာေတာ့ teen ရဲ႕ ပရိသတ္ စာဖတ္သူ စာေရးသူ လူငယ္မ်ား အျပင္ ဆယ္ေက်ာ္သက္တို႔ရဲ႕ မိဘ အရြယ္မ်ားလည္း စိတ္၀င္တစား တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီေတာ့ teen က တစ္ဆင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္မ်ားနဲ႔ မိဘမ်ားရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးရရင္ ေကာင္းမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ ဒီစာကို ေရးျဖစ္တာျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က သမီး ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သမီးမ်ားမွာ တျခား လူငယ္မ်ား နည္းတူ အားနည္းခ်က္ေတြ၊ အားသာခ်က္ေတြ ကိုယ္စီ ရွိၾကပါတယ္။ သမီးေတြရဲ႕ အားသာခ်က္ တခ်ဳိ႕နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိဘတခ်ဳိ႕က ဒီကေလးေတြကို ဘယ္လို ပ်ဳိးေထာင္ေျမေတာင္ေျမႇာက္တယ္ဆိုတာ စိတ္၀င္ တစား ေဆြးေႏြးတာမ်ား ရိွခဲ့ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ကေလးေတြကုိ သူတို႔စိတ္တိုင္းက် ေနထိုင္ျဖတ္သန္းေစၿပီး မိဘရဲ႕အုပ္ထိန္းမႈနဲ႔ ခပ္ ကင္းကင္း လြတ္လပ္စြာ ႀကီးျပင္းတာနဲ႔ မိဘေတြရဲ႕ တင္းက်ပ္တဲ့ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ေအာက္မွာ စည္းကမ္း တက် မိဘပံုသြင္းတဲ့ အတိုင္း အရြယ္ေရာက္ရတာ ႏွစ္မ်ဳိးမွာ ကေလးေတြရဲ႕ဘ၀ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အတြက္  ဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းသလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို မၾကာခဏ ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ကေတာ့ ဒီႏွစ္မ်ဳိးမွာ ပထမ တစ္မ်ဳိးက ကေလးေတြန႔ဲ မိဘက ေ၀းေ၀း ေနေပးတယ္။ ဒုတိယ တစ္မ်ိဳးမွာ ကေလးေတြကို အနီးကပ္ ႀကီးက်ယ္တယ္။ သားသမီး၊ မိဘ နီးတာ ေကာင္းသလား၊ ေ၀းတာေကာင္းသလား ဆိုရင္ (ကၽြန္ေတာ္က သမီးရွင္မို႔) သမီးကေလးေတြနဲ႔ မနီးမေ၀းေနဖို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ အျမဲ သတိထားေနတတ္သူပါ။ ဒီေနရာမွ သားကေလးေတြ ဆိုလည္း တအားမေ၀း၊ တအား မနီးလြန္းတဲ့ ေနရာကေန မိဘက ရိွေနသင့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆတာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က မိဘ အမ်ားစုက စည္းကမ္း တင္းက်ပ္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ကေလးေတြ ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထားသူေတြလည္း ရိွေပမဲ့ အဲဒါမ်ဳိးကို “ကေလးေတြကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အလိုလိုက္တယ္”လို႔ ႏွာေခါင္း႐ံႈတတ္တဲ့ ေခတ္ပါ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ မိဘေတြက သားသမီးေတြ ကိုအလိုလိုက္တာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ထားတာက ပိုမ်ားလာတာကို သတိထားမိပါတယ္။ အဘိုး အဘြားမ်ားကလည္း ငယ္စဥ္ကသားသမီးမ်ားကို စည္းကမ္း တင္းက်ပ္စြာ အုပ္ထိန္းခဲ့သည့္တိုင္ ေျမးမ်ားလက္ထက္မွာ အလိုလိုက္တတ္ၾကတာကို ျမင္ရပါတယ္။

ေခတ္ကလည္း လြတ္လပ္မႈကို အားေပးတဲ့ ေခတ္ျဖစ္ေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ႀကီးျပင္းရတာဟာ လူငယ္ေတြ အတြက္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အတိုင္း အတာမဲ့ လြတ္လပ္မႈမ်ဳိးကေတာ့ မိသားစုထဲမွာ ျဖစ္ျဖစ္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း အေကာင္းထက္ အဆိုးေတြကိုပဲ ပိုျဖစ္ေစပါလိမ့္မယ္။

ဒီေနရာမွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆိုေပမဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ဆိုတာက မိုးေပၚ က်လာတာ မဟုတ္ေလေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ မူလအစျဖစ္တဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေလာင္းလ်ာကေလးဘ၀က တည္းက မိဘနဲ႔ ဆက္ဆံေရးက သူတို႔တစ္ဘ၀လံုးအတြက္ အေရးႀကီးတာကို သတိျပဳရပါလိမ့္မယ္။

တခ်ဳိ႕မိဘေတြက ကေလးဆိုတာ ၀ါးရင့္ကို ပံုသြင္းမရ၊ ၀ါးႏုကိုမွ ပံုသြင္းလို႔ရဆိုတာလို ငယ္ စဥ္ကတည္းက ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ဖိဖိစီးစီး အနီးကပ္ တင္းက်ပ္စြာ သြန္သင္ဆံုးမတတ္ပါတယ္။  ကေလးကို အမွားမခံ၊ အတိမ္းအေစာင္းမခံ ေစာင့္ၾကည့္ေျပာဆိုေနသလို ကေလးရဲ႕ဆႏၵကိုလည္း ဂ႐ုမျပဳ၊ မိမိေကာင္းမယ္ ထင္သလို ဆံုးျဖတ္လုပ္ ကိုင္သမွ်ကေလးကလက္ခံ နားေထာင္ရမယ္လို႔ ပံုေသကားက် မွတ္ထားတတ္ပါတယ္။

ဒီလိုကေလးမ်ဳိးေတြက တခ်ိဳ႕လည္း မိဘ အလိုက်လိမၼာသြားၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ေလာကႀကီးကို အဆိုးျမင္အရြဲ႕တိုက္ၿပီး ပ်က္စီးတဲ့ဘက္ကို ေရာက္ သြားတတ္ပါတယ္။ မိဘအလိုက် လိမ္ၼာသြား တယ္ဆိုတဲ့ ကေလးပင္လွ်င္ မိမိကိုယ္မိမိ ယံု ၾကည္မႈမရိွေတာ့ဘဲ အားငယ္စိတ္၊ စိုး႐ြံ႕စိတ္မ်ား နဲ႔ မိမိဘယ္ေတာ့ အမွားလုပ္မိမလဲလို႔ ပူပန္ရင္း ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းၾကရတတ္ပါတယ္။

ဒီအေျခအေနကို သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ ႐ုန္းကန္ဆန္႔က်င္ လြတ္ထြက္သြားတဲ့ ကေလးက် ေတာ့“ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္လုပ္မယ္” ဆိုတဲ့ အစြန္းကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္ျဖစ္ဖူးသူ တစ္ဦးနဲ႔ ဆယ္ေပပတ္ လည္ အခန္းက်ဥ္းထဲ အတူေနခြင့္ရခိုက္မွာ သူ႕ငယ္ ဘ၀ကိုျပန္ေျပာျပတာ သတိရမိပါတယ္။ ဒီလူက ငယ္စဥ္ကစာအလြန္ေတာ္သူ၊ အတန္းထဲ မွာအဆင့္ ၁၊ ၂၊ ၃ ကေန မက်ဖူးတဲ့သူတဲ့။ သူ က မြန္ျပည္နယ္က ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ကေန အလယ္ တန္းေအာင္တဲ့အခါ စည္းကမ္းႀကီးတဲ့မိဘမ်ားက ပိုေကာင္းေစခ်င္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ ရန္ကုန္ မိတ္ေဆြ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမ၊ အပ်ဳိႀကီးနဲ႔လူပ်ဳိႀကီး ေမာင္ႏွမ အိမ္မွာေနဖို႔ ပိ႔ုလိုက္ပါသတဲ့။

အဲဒီအိမ္မွာ စာက်က္ခ်ိန္ေတြကို အခ်ိန္စာ ရင္းလုပ္ေပးထားတဲ့အတိုင္း က်က္၊ ဆရာနဲ႔ ဆရာမေမာင္ႏွမဆီမွာ စာျပန္အံရ၊ သူတို႔ကို လည္း တုန္ေနေအာင္ေၾကာက္ရတဲ့အျပင္ စာေမး ပြဲမွာ ရီပို႔ကဒ္ထြက္တဲ့အခါ တတိယရရင္ ဘာလို႔ ဒုတိယမရတာလဲ။ ဒုတိယရရင္ ဘာေၾကာင့္ပထမ မရတာလဲ အဆူခံရတယ္တဲ့။

ဒါတင္မကေသးဘူး။ ပထမရရင္ေတာင္ အရင္တစ္ခါ စာေမးပြဲထက္ ဘာေၾကာင့္ အမွတ္ နည္းရတာလဲ အျပစ္တင္ခံရသတဲ့။ သူအဲဒီအိမ္ မွာ ေနခဲ့စဥ္အတြင္းတစ္ခါမွ မ်က္ႏွာေကာင္းမရ ဘဲအျမဲအျပစ္တင္ ဆူပူႀကိမ္း ေမာင္းေနတာပဲ တဲ့။

ေနာက္ေတာ့ ဆယ္တန္းအေရာက္မွာ သူဟာ အဲဒီဒဏ္ကို လံုး၀မခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ အဲဒီဆရာ လူပ်ဳိ ႀကီးနဲ႔ ဆရာမအပ်ဳိႀကီး စကားကိုလံုး၀နား မေထာင္ေတာ့ဘဲ ကန္႔လန္႔တိုက္တယ္။ ေနခ်င္ သလိုေနတယ္။ ျပန္ခ်င္မွ ျပန္လာတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ဆယ္တန္းအတန္းေတြကိုလည္း မွန္မွန္မတက္နဲ႔ တစ္ခါမွ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္မနည္းဖူး သူက စာေမးပြဲက်တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီအပ်ဳိႀကီးနဲ႔ လူပ်ဳိႀကီးကလည္း ကေလးကို မႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး အိမ္ျပန္ ပို႔လိုက္တယ္။

သူလည္း သူ႔ဇာတိကုိ ျပန္သြားၿပီး အရမ္းေၾကာက္ရတဲ့ ဆရာနဲ႔ဆရာမ ကိုေတာင္ ပုန္ကန္လာ လက္စနဲ႔ အိမ္မွာလည္း ေနခ်င္သလို ေနလိုက္တာအိမ္ က လက္ေျမႇာက္လိုက္ရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အဲဒီတုန္းက ေဆးေက်ာင္းတို႔ စက္မႈ တကၠသိုလ္တို႔ ၀င္မယ္ ထင္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားကိုေနာက္ဆံုးေတာ့ မိဘ ေတြက မင္း ဆယ္တန္းေတာ့ ေအာင္ေအာင္ေျဖပါကြာလို႔ ျဖစ္သြားခဲ့ရသတဲ့။ ဒါေတာင္ သူက ဆယ္တန္းကို ဘီနဲ႔ပဲ ေအာင္ေအာင္ေျဖခဲ့ရာကေန တကၠသိုလ္ ေတာင္ တက္ခြင့္မရဘဲ ဂ်ီတီအိုင္လို႔ေခၚတဲ့ နည္းပညာဒီပလိုမာကိုပဲ ရခဲ့တယ္။

ဒီေတာ့ ငယ္ငယ္က ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးခဲ့သူ ျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ အရမ္းတင္း က်ပ္တဲ့ အေျခအေနတစ္ခုကို ျဖတ္သန္းရာမွာ သည္းမခံဘဲ ႐ုန္းထြက္ရာက ေန လူငယ္ဘ၀မွာ ဦးတည္ခ်က္ေပ်ာက္ၿပီး ဘြဲ႕ေတာင္မရခဲ့သူ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕ခံစားခ်က္ပါ။

အလားတူ တျခားသူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး ကလည္း သူ႕ အစ္ကို၀မ္းကြဲက စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ပ်က္စီးသြားတာကို ၾကည့္ၿပီးသူ႔ကို မိဘမ်ားက စိုးရိမ္တႀကီး ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားတဲ့အတြက္ ငယ္စဥ္မွာ စိတ္ဆင္းရဲခဲ့ရပံု၊ စာမွန္မွန္က်က္တဲ့ ၾကားက ညေနခင္းမွာ ေဘာလံုးပြဲၾကည့္ခ်င္တဲ့ သူ႔မွာ မိဘေတြနဲ႔အျမဲပဋိ ပကၡျဖစ္ၿပီး တစ္ခါတေလ အ႐ိုက္ေတာင္ ခံရတတ္ပံု။ ဒီအတြက္အိမ္က ထြက္ေျပးဖို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ၾကံခဲ့ဖူးပံုကိုႀကီးလာမွ ရင္ဖြင့္ေျပာျပဖူးပါတယ္။

ဒါက မိဘေတြက အနီးဆံုး ေစာင့္ၾကည့္ခံရသူတစ္နည္းအားျဖင့္ မိဘနဲ႔ သားသမီး နီးလြန္းတဲ့ အျဖစ္ပါ။ မိဘနဲ႔သားသမီး ေ၀းတဲ့အိမ္ေတြမွာေတာ့ မိဘက သားသမီးဘာလုပ္ေနလဲဆိုတာ စိတ္မ၀င္စား၊ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ပါေစ၊ သူေပ်ာ္ သလိုေနပါေစဆိုၿပီး လႊတ္ထားတတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းဆရာႀကီးတစ္ဦးရဲ႕ အိမ္မွာ သူ႔ရဲ႕ေလးငါးႏွစ္အရြယ္ေျမး က ဆရာႀကီးရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ လက္ေတာ့ပ္ကို(အဲဒီတုန္းက လက္ေတာ့ပ္ က ရွားပါးေသးတဲ့ ေခတ္ပါ) စႏၵရားတီးသလို တေဗ်ာင္းေဗ်ာင္း ေဆာင့္ ေဆာင့္တီးၿပီး ေဆာ့ေနတာကို အဘိုးေရာအဘြားေရာ အေဖနဲ႔အေမကပါ အျပံဳး မပ်က္ၾကည့္ေနတာကို ျမင္ခဲ့ရဖူးတယ္။

တစ္ခါ သူ႔ညီေလး ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္က ဆက္တီစားပြဲက မွန္ကို သံတူႀကီးနဲ႔ ဒုန္းဒုန္းနဲ႔ထုေနတာကိုပါ ျမင္ရျပန္ေရာ။ တားမယ့္ သူမရိွ ဆြဲမယ့္သူမရိွ။ မွန္ကေတာ့ အခိုင္သားေတာ္ေတာ္နဲ႔ မကြဲပါဘူး။ ဒါကို ဆရာႀကီးက အျပံဳးမပ်က္ၾကည့္ရင္း“အဲဒါသာ ၾကည့္ေတာ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ ပစၥည္းေတြလည္း ဒီေကာင္ေတြလက္ ထက္က်မွ ကုန္တာပဲ”လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ ဘက္လွည့္ ေျပာပါေသးတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ခြမ္းခနဲ မွန္ကြဲသံနဲ႔ အတူ သူ႔အေမ အေျပးအလႊား ေရာက္လာၿပီး သားေလး မလုပ္နဲ႔ဆိုၿပီး ဇြတ္ဆြဲေခၚသြားေတာ့ အသံျပဲနဲ႔ ေအာ္ငိုလိုက္တာ ပြက္ပြက္ညံသြားတာပါပဲ။ ဆရာႀကီးက ထားလိုက္၊ ထား လုိက္၊ လုပ္ပေစ၊ မွန္ကကြဲၿပီပဲလို႔ ဆုိေသးတာ။ ဆရာႀကီးကေတာ္က ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ ကေလးကို စူးကုန္မယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ အံ့ၾသကုန္ႏိုင္ဖြယ္ ျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ၿပီး ဘာေျပာရမွန္း မသိေအာင္ပါပဲ။

သူတို႔မိသားစုမွာ ကေလးမို႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ပါေစဆိုတာအျပင္ လုပ္ခ်င္ ရာလုပ္လို႔ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္သြားမွာကိုလည္း လက္ခံဖို႔အဆင္သင့္ျဖစ္ေနသလိုပါပဲ။ ဒီလိုမိသားစုမ်ဳိး သိပ္မ်ားမ်ားစားစား ရိွမွာမဟုတ္ဘူးလို႔ မထင္ပါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ကေလးေတြကို စိတ္၀င္စားတတ္ သူမို႔ ဒီလိုအေဖ၊ အေမ၊ အဘိုး၊ အဘြားေတြ ခဏခဏေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ကြဲသြားတဲ့မွန္က လဲလို႔ လြယ္ေပမဲ့ က်ဳိးပဲ့သြားတဲ့ ကေလးရဲ႕စိတ္ ဓာတ္၊ လူ႔အဖြ႕ဲအစည္းမွာ အတၱႀကီးလာႏုိင္သူတစ္ဦး ေမြးမိလ်က္သား ျဖစ္ေနလို႔ အက္ေၾကာင္းထင္ သြားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အနာဂတ္ ေတြအတြက္ေတာ့ သူတို႔စဥ္းစားမိပံု မေပၚ ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္နီးခ်င္း မိသားစုမွာလည္း မိသားစုပိုင္ တစ္ခုတည္းေသာ ဟန္းဖုန္းကို သူတို႔ သားေလးက ကိုင္ေပါက္ေနတာ၊ ခဏ လာလည္တဲ့ ေနမေကာင္းတဲ့ အဘိုးကို ဆိုဖာေပၚက ေမာင္းခ်တာ၊ ခဏ လာလည္တဲ့ ဧည့္သည္ကို နင္ပဲ ငဆဆဲဆိုတာေတြကို တားဆီးမယ့္သူ မရိွပဲ“ဒီေကာင္ သိပ္ဆိုးတာ၊ အဲဒါပဲ ၾကည့္ေပေတာ့”ဆိုတာမ်ဳိးနဲ႔ ၿပီးသြားတာ ေတြ႕ရတယ္။

ဒီမိဘေတြကေတာ့ ကေလးဘ၀နဲ႔ အလွမ္း ေ၀းေ၀းမွာ ေနစိမ့္လြန္းတဲ့ မိဘေတြပါ။ ကေလးကို “အလိုလိုက္”႐ံုက လြဲၿပီး ကေလးရဲ႕အနာဂတ္ အတြက္ ဘယ္လိုပံုသြင္းေပးမယ္၊ ပဲ့ျပင္ေပးမယ္ ဆိုတာမ်ဳိး၊ ဒီလုိလုပ္ေပးဖို႔ ကိုယ့္မွာ တာ၀န္ရိွ တယ္ဆုိတာမ်ဳိး တစ္ခါမွ စဥ္းစားပံု မေပၚသူေတြပါ။ “ကေလးပဲ ဘယ္နားလည္မလဲ” ဆိုတာမ်ဳိး ေရလဲသံုးတတ္သူေတြပါ။ အဲဒီ နားမလည္တဲ့ ကေလးကို သြန္သင္ဆံုးမရမွာ၊ စည္း႐ံုးတာ၊ ရွင္းျပတာ၊ တားဆီးတာ၊ ဆုေပး ဒဏ္ေပး စနစ္မ်ဳိးနဲ႔ ထိန္းကြပ္ရမွာ သူတို႔တာ၀န္ပဲလို႔ “နားမလည္လြန္း”တဲ့ လူႀကီးေတြပါ။

ဒါေပမဲ့ ဒီလူႀကီးေတြဟာ သူတို႔ ကေလးေတြကို အႂကြင္းမဲ့ အလိုလိုက္ၿပီး  သူတို႔ ဘာလုပ္လုပ္ ထိုင္ၾကည့္ေနမယ္လို႔ ထင္ရင္ေတာ့ မွားသြားပါလိမ့္မယ္။ဒီလူႀကီးေတြထဲက အမ်ားစုက သိပ္စိတ္မၾကည္တာနဲ႔လည္း ၾကံဳေရာ ကေလးရဲ႕အမွားကို ေဒါသနဲ႔ တုံ႔ျပန္ၿပီး အရင္ျဖစ္ခဲ့ တာေတြကိုပဲ စုၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိပ္ကြပ္တတ္ပါေသးတယ္။

အဲဒါကိုပဲ ဟုတ္လွၿပီ ထင္ၿပီး“ကၽြန္မက ကေလးေတြကို အလိုလိုက္ စရာရိွလိုက္တယ္။ စိတ္နဲ႔မေတြ႕လိုကေတာ့ မ်က္ႏွာကို ဖိနပ္နဲ႔ခ်ည္း ခ်ပစ္တာ” ဆိုတာမ်ဳိးကို ဂုဏ္ယူေျပာတတ္ပါေသးတယ္။ ဒါမ်ဳိး မိဘအုပ္ထိန္းသူေတြ လက္မွာ ႀကီး ျပင္းရတဲ့ကေလးေတြဟာ မိမိက်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္ခ်င္းအတူတူ အေပၚမွာ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ “ဒီေကာင္ အေတာ္လူလည္က်တဲ့ေကာင္” လို႔ အျပံဳးမပ်က္ ခ်ီးပတတ္ၿပီး တစ္ခါတေလမွာ ဖိနပ္နဲ႔ပါးခ်ခံရေတာ့ ေလာကႀကီး အေပၚ အယံုအၾကည္ ကင္းမဲ့ သြားတတ္ပါတယ္။ ေလာက ႀကီးက မိမိလုပ္ရပ္အေပၚ တံု႔ျပန္မႈက အေကာင္းအဆိုး အေပၚ မူတည္ တာမဟုတ္ဘဲ အဆင္ေျပျခင္း၊ မေျပျခင္းအေပၚ မူတည္တယ္လို႔ နားလည္ သြားပါတယ္။

ဒီေတာ့ အဆင္ေျပတဲ့အခါ ေျပသလို အခြင့္အေရးကို အျပည့္ယူ၊ မေျပတဲ့ အခါက် မေျပသလို မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲ ၾကည့္ၿပီး ေနာက္ဆုတ္ဆိုတဲ့ “လူလည္က်ျခင္း”အတတ္ပညာကို ဘ၀ေပး အေျခအေနအရ တတ္ေျမာက္ သြားပါေတာ့တယ္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက အစြဲက ႀကီးတဲ့အထိ ကပ္ပါသြား တတ္တာမို႔ ေလာကႀကီးကို အမွားအမွန္ ဆင္ျခင္ ရပ္တည္ဖို႔ထက္ ေယာယိမ္း လိုက္၊ ဘသားယိမ္းလိုက္ လူစားမ်ဳိး အျဖစ္ ေလွ်ာက္လွမ္းသြားဖို႔ မိဘက ပံုသြင္း ေပးလိုက္သလိုပါပဲ။

ဒီကေလးေတြဟာ မိဘက သူတို႔ လိုခ်င္တာဆိုတာ ဘာမဆိုလုပ္ေပး တာမို႔ က်န္တဲ့သူေတြဆီကလည္း ဒီလိုပဲရမယ္လို႔ ထင္ေနတတ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ဆန္ လုပ္ခ်င္ ရာလုပ္လိုက္လို႔ တစ္ဖက္မွာ ဘယ္လိုနစ္နာ သြားမယ္ဆိုတဲ့ စာနာစိတ္လည္း မရိွတတ္ပါဘူး။ လူမႈဆက္ ဆံေရးမွာဗိုလ္က်ၾကည့္မယ္၊ အဆင္ မေျပရင္ေတာ့ မ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးမယ္ ဆိုတဲ့ (ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာရရင္) လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း အတြက္ ဓမၼႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစမယ့္ လူမ်ဳိးျဖစ္လာ ေတာ့တာပါပဲ။

ၿပီးေတာ့ ေနသာခ်င္သာ၊ ႐ုတ္တရက္ အံု႔မိႈင္းလို႔မိႈင္း၊ ခ်က္ခ်င္းမုန္ တိုင္းက်လိုက် ျဖစ္တတ္တဲ့ မိဘမ်ားရဲ႕ ဆက္ဆံေရး ရာသီဥ တုအေပၚ အယံုအၾကည္ကင္းမဲ့ၿပီး မိဘေမတၱာကိုလည္း တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ပါ ဘူး။ အဲဒီလုိ မိဘအမ်ားစုကလည္း ကေလးကို ေကာင္းေကာင္းေကၽြးမယ္။ ေကာင္းေကာင္းဆင္ ေပးမယ္။ ပိုက္ဆံရွာေပးမယ္။ အလိုလိုက္မယ္၊။ လိမၼာေအာင္ သြန္သင္တာတို႔။ ပညာေတာ္ဖို႔တို႔။ စာရိတၱေကာင္းဖို႔ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြကေတာ့ ေနာက္ ေက်ာင္းေတြ ဘာေတြထားေတာ့မွ သြန္သင္သူ ေတြ ရိွလိမ့္မယ္။ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ အဲဒီအတြက္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ဘူး။ သို႔မဟုတ္ကိုယ္ တာ၀န္ မဟုတ္ဘူး။ သို႔မဟုတ္ ကေလးက ဆံုးမသြန္သင္ ဖို႔လိုတဲ့ အရြယ္မဟုတ္ေသးဘူး စသည္ျဖင့္ အေတြးမွားေနတတ္သူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုကေလးကို အလိုလိုက္ၿပီး ဘာမွမသိတဲ့ ကေလးက သူ႔ေမြးရာပါ ဗီဇအရအတၱစိတ္နဲ႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္သမွ်ကို“ကေလးပဲ”ဆိုၿပီး လက္ပိုက္ၾကည့္ ေနတာဟာ ကေလးကိုတစ္အိမ္ တည္းေနရင္း အေ၀းကို စြန္႔ထားသလိုပါပဲ။

ဒီေတာ့ ကေလးနဲ႔ ေ၀းလြန္းျခင္း၊ နီးလြန္း ျခင္းနဲ႔ ကေလးရဲ႕အနာဂတ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔ ေဘာင္ ေလာကရဲ႕ အနာဂတ္ အတြက္ အႏၲရာယ္ အရမ္းႀကီးတာမို႔သားေလး သမီးေလးတို႔နဲ႔ မနီး မေ၀း ေနရေအာင္လို႔ အၾကံျပဳတာပါ။

ေနာင္အလ်ဥ္း သင့္တဲ့အခါက် သမီးေတြ အေပၚ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ပံုေလာင္း သြန္သင္မႈ အေတြ႕ အၾကံဳအရ မွန္လို႔ အက်ဳိးရိွခဲ့တာ၊ မွားသြားလို႔ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးျဖစ္ခဲ့တာေတြကို မွ်ေ၀တင္ျပ ေဆြးေႏြးပါဦးမယ္ ခင္ဗ်ာ။
မိဘတိုင္း ဥယ်ာဥ္မွဴးေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။             
ေမာင္လြင္မြန္(ကသာ)
Teen Magazine ေမလ၊ ၂၀၁၂

0 ခု - မွတ္ခ်က္ရွိသည္:

Post a Comment