Sunday, December 30, 2012

ယပက္လက္ဘဝေျပာင္း ရေကာက္ႏွင့္ ..

                                                           ယပက္လက္ဘဝေျပာင္း ရေကာက္ႏွင့္ ..
ထိုစဥ္ကဆိုလွ်င္ ကိုရကၡက စားပြဲေပၚက စာမူပုံထဲမွာ ထိုင္လ်က္ သား နစ္ျမဳပ္ေနတတ္သည္။ ထိုင္ လ်က္သားဆိုရာမွာ စားပြဲေပၚထိုင္ ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး စားပြဲေဘးမွာ ထိုင္ရ ေအာင္ ကုလားထိုင္လည္း မရိွေပ။ သို႔ေသာ္ စားပြဲပတ္လည္မွာ စာမူ မ်ားႏွင့္ မဂၢဇင္းေဟာင္းမ်ား သိမ္း ဆည္းရာ စာအုပ္ေသတၱာသုံးလုံးရိွ ၿပီး ယင္းတို႔အေပၚမွာ ကဗ်ာဆရာ စာေရးဆရာတို႔ ထိုင္ေနက်ျဖစ္၏။
ကန္ထ႐ိုက္တိုက္ ေလွကား ေအာက္တြင္ အနံသုံးေပ၊ အက်ယ္ ငါးေပခန္႔ရိွေသာ အခန္းက်ဥ္း ကေလး၏အဝတြင္ ပလတ္စတစ္ ဆိုင္းဘုတ္ျဖင့္ ‘ခ်စ္သူ႔သတင္း’ မဂၢဇင္း ဟု ေရးထားသည့္ေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကဗ်ာဆရာခ်င္း ခ်ိန္း ဆိုရာ၊စာေရးဆရာခ်င္းေတြ႕ဆုံ ႏွီးေႏွာရာ ကြန္းရိပ္ေလးျဖစ္ခဲ့ သည္။ကိုရကၡအခန္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ လို တစ္သစ္စစာသမားတို႔အတြက္ လူသာ ဝင္ထြက္ခိုနားရာ မဟုတ္၊ စာလည္း လူတန္းေစ့ေနရာယူခြင့္ သာရာ တစ္ေနရာျဖစ္ခဲ့သည္။ သူက အယ္ဒီတာေပါက္စျဖစ္၍ ကိုယ္ခ်င္းစာခဲ့တာလည္း ပါမည္။ ဝတၴဳေတြ၊ ကဗ်ာေတြသြားေပးသည့္ အခါ အဆင္ေျပလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းလို ဖတ္ေပးလိုက္သည္။ ”မႀကိဳက္ေသးဘူးဗ်ာ”၊ ”မသုံး ျဖစ္ဘူးဗ်ာ” ဆိုတာမ်ဳိး၊ ”အင္း၊ တစ္ေခါက္ေလာက္ ထပ္ဖတ္ၾကည့္ ဦးမယ္၊ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေနရင္ ထပ္လာၾကည့္လိုက္ေလ”ဆိုတာမ်ဳိး အျပင္ ကံေကာင္းလွ်င္ေတာ့         ”ထားခဲ့ေလ၊ မီွရာလ လုပ္လိုက္မယ္” ဆိုတာမ်ဳိး၊
”နည္းနည္းေတာ့ ေစာင့္ ရမယ္ေနာ္၊ ႏွစ္လ သုံးလေလာက္မွ သုံးႏိုင္မယ္” ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ၾကား ရႏိုင္သည္။
 ျငင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ခံတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းအေျဖရတတ္တာ မ်ဳိးက ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ႏုနယ္ေသာ ကေလာင္မ်ားအတြက္ ရေတာင့္ရခဲ အခြင့္အေရးပင္။ဒါေပမဲ့ လည္း သူ႔မဂၢဇင္းက ပထမတန္းမဂၢဇင္းမ်ဳိး မဟုတ္တာ တစ္ခုပဲရိွသည္။ သူ႔ဆီမွာပါရင္ေတာ့ စာဖတ္သူဆီကို သိပ္မေရာက္၊ စာေပအသိုင္းအဝိုင္းထဲလည္း သိပ္ မေပါ က္ေပမယ့္ သူလိုကိုယ္လို စာေပေလာကထဲ တိုးဝင္စလူေတြ ၾကားမွာေတာ့အားက်စရာ ျဖစ္ရ တတ္သည္။သူ႔မဂၢဇင္းက ‘ခ်စ္သူ႔သတင္း’ ဆိုသည့္အတိုင္း ခ်စ္သူႏွင့္သ တင္း ကို ေပါင္းထားသည္ဟုဆို၏။ ခ်စ္သူ ဆိုသည့္ေအာက္မွာ ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူ၊ ဂီတခ်စ္သူ၊ ကဗ်ာခ်စ္သူ၊ ဝတၴဳခ်စ္သူ စသည္ က႑စုံျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ အေၾကာင္းႏွင့္ ဝတၴဳ၊ ကဗ်ာမ်ား ေဖာ္ျပ၏။ သတင္းေအာက္မွာလည္း ရန္ကုန္သတင္း၊ ေနျပည္ေတာ္၊ မႏၲေလး၊ နယ္သတင္းစသည္ျဖင့္။ ဟိုနည္းနည္း ဒီနည္းနည္း အစုံသုပ္ ႏွင့္တူေနေ သာ္လည္း အရသာက ေပါ့ပ်က္ပ်က္ႏိုင္ေနတတ္သည္။ ဒါေပမဲ့ ထမင္းကိုေၾကာ္တာခ်င္း တူတူ ဟိုတယ္ေပၚေရာက္ခြင့္မရ ဘဲစားအုန္းဆီခပ္ပါးပါး ဒယ္အိုးထဲ ေရာက္ရ ၿပီး အဆင့္ျမင့္စားသုံးသူထံ စားေတာ္ဆက္ခြင့္မရေသာ ‘လမ္း ေဘးထမင္းေၾကာ္’ လို ဒီမဂၢဇင္း ေလာက္မွာ ပါခြင့္ရတာကိုပင္ ကံေကာင္းလွပါၿပီဟုေတြးၿပီး ေက် နပ္ရေ တာ့သည္။အမွန္ေတာ့လည္း ကိုရကၡက စိုင္ေကာ္ၿပီး အယ္ဒီတာစားပြဲ ‘ၿခဳံ’ ေပၚသို႔ ေရာက္လာသူျဖစ္ကာ မူလ က ဘဝအေတာ္နာခဲ့ေသာ ေအာက္ ေျခက စခဲ့ရသူတစ္ဦးျ ဖစ္သည္။ ဆယ္တန္းႏွစ္ႏွစ္က်ခ်ိန္ မိသားစု အေျခအေနအရ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းထဲမွာဝင္လုပ္ရင္း တစ္ဖက္ က ဝါသနာပါရာ ကဗ်ာ၊ ဝတၴဳမ်ား ေရးေနခဲ့သည္။ လူၾကမ္းေခၚ ပန္းရန္ အကူလုပ္ရင္း စာေရးသား ေနသည့္ သူ႔ဝါသနာကို ေဆာက္လုပ္ ေရး ကန္ထ႐ိုက္တာက သိသြားၿပီး သူကလည္း စာေပပိုးရိွရင္းစြဲျဖင့္ သူတို႔အတူ မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ လုပ္ခဲ့ ၾကသည္တဲ့။
 ’ရိပ္ၿမဳံ’ ဆိုေသာ မဂၢဇင္းမွာ ေစ်းကြက္တြင္း တိုက္ခန္းႏွင့္ေျမယာ မ်ား ေၾကာ္ျငာျဖင့္ ရပ္တည္ရန္ သူ႔ ဆရာက စိတ္ကူးေကာင္းေကာင္း ျဖင့္ စလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ယင္းစိတ္ကူးက ထိုကာလမွာ ေစာလြန္းေနမႈႏွင့္ ကိုရကၡကလည္း စာေပနယ္ထဲ တိုးဝင္စမကြၽမ္းက်င္ ေသးမႈတို႔ေၾကာင့္ သက္တမ္းသိပ္ မရွည္ဘဲ ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ကိုရကၡမွာ စာေပေလာက ထဲ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ေျခလွမ္းခ်ႏိုင္ ခဲ့သလို သူ႔ကို အႏုပညာမဂၢဇင္း တစ္ေစာင္ထုတ္ဖို႔ ဝိုင္းဝန္းေပးမည့္ သူတခ်ဳိ႕ ရွာႏိုင္႐ုံမက သူတို ႔မဂၢဇင္းတိုက္ျဖစ္ခဲ့ရာ အခန္းေလးကိုလည္း သူ႔ဆရာက ကိုရကၡကို ဆက္လက္ သုံးစြဲခြင့္ေပးထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။တစ္ေန႔ ကိုရကၡဆိုေသာ နာမည္ကို ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနမိသျဖင့္
”ကိုရကၡ၊ ခင္ဗ်ားနာမည္က ဘာအဓိပၸာယ္လဲဗ်”ဟု ေမးမိေတာ့
”ကိုရီႏိုင္ကလည္းဗ်ာ၊ နာမည္ ဆိုတာ အဓိပၸာယ္ရိွမွ ေပးရမွာလား၊ ဆရာ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္းဆို ဘယ္လိုလုပ္ မလဲ” ဟု ျပန္ေျဖပါသည္။ သူက တျခားလူကို မိတ္ဆက္ေ ပးလွ်င္ ကြၽန္ေတာ့္ကေလာင္နာမည္ကို ေျပာ တတ္ေသာ္လည္း သူကိုယ္တိုင္က ေတာ့ကြၽန္ေတာ့္နာမည္ ကိုရီႏိုင္ကို ပဲ ေခၚေလ့ရိွသည္။
”မဟုတ္ဘူးေလဗ်ာ၊ ယပက္ လက္နဲ႔ ယကၡဆိုရင္လည္း ဟုတ္ ေသး” ဟု ဆိုေတာ့
”ဘီလူးေတာ့ မျဖစ္ပါရေစနဲ႔” ဟု ျပန္ေျပာသည္။
ကြၽန္ေတာ္က စကားအရွိန္ရ လက္စျဖင့္ ”ရကၡဆိုတာ ရကို ကေအာက္က ခေခြးလုံးႀကီးတင္ တစ္ေခ်ာင္းငင္ ငသတ္ ရကၡိဳင္လား လို႔ ေတြးေနမိတာ၊ တခ်ဳိ႕က ရခိုင္ကို အဲဒီလို စာလုံးေပါင္းတာ ေတြ႕ဖူးလို႔ ေလ။ ခင္ဗ်ား ရခိုင္မေလးတစ္ ေယာက္ေယာက္ကိုမ်ားႀကိဳက္ခဲ့လို႔ လား” ဟု လွ်ာရွည္မိရာ သူက   ”မဟုတ္ရပါဘူးဗ်ာ” ဟု ရယ္ ရယ္ ေမာေမာ ျပန္ေျပာပါသည္။အျပန္လမ္းမွာေတာ့ အတူ လာသူဆရာဂ်ဳိးက ကြၽန္ေတာ့္ကို အျပစ္တင္ပါသည္။
”ခင္ဗ်ား မဆိုင္တာေတြ ေလွ်ာက္မေျပာနဲ႔၊ ရကၡကို ဘာမွတ္ လို႔လဲ၊ သူ႔စိတ္နဲ႔ မေတြ႕ရင္ ခင္ဗ်ား ေဇဇူးလို ျဖစ္သြားမယ္”
ေဇဇူးဆိုေသာ ဇူးေမဂ်ာဘြဲ႕ရ ကဗ်ာဆရာေလး ဘာျဖစ္သြားသည္ ကြၽန္ေတာ္မသိလို႔ ေမးေတာ့မွ ေဇဇူး က ဝိုင္းတစ္ခုမွာ စကားမွားသြားခဲ့ သည္တဲ့။
”မဆလေခတ္ဆိုတာ သိလား ဗ်။ ကိုရကၡ မဆလာေဖ်ာ္ခဲ့တဲ့ ေခတ္ကို ေျပာတာ”
ဘိလပ္ေျမမဆလာ ေဖ်ာ္ခဲ့ရ ေသာ သူ႔အတိတ္ကို ေနာက္ေျပာင္ ေျပာခဲ့ျခင္းအတြက္ အမ်ားနည္းတူ သူလည္း ေရာေႏွာရယ္ေမာခဲ့ေသာ္ လည္း ကိုရကၡက အၿငိဳး အေတး ျဖစ္ သြားခဲ့သည္တဲ့။ မၾကာမီ ဇြန္ဇူးသည္ အျခားသူ ၏ကဗ်ာမ်ားကို ခိုးခ်ၿပီး စာမူေတြ ေပးတတ္သျဖင့္ သူ႔ကဗ်ာေတြကို ထည့္မေပးသင့္ေၾကာင္း အယ္ဒီတာ အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ စကားျပန္႔သြားခဲ့ သည္ကို လအေတာ္ၾကာမွ ကာယကံ ရွင္က သိရွာသည္တဲ့။ ဘယ္ကျဖစ္ လာသည့္သတင္းမွားမွန္းမသိရ ေသာ္လည္း ယင္းၾကမၼာ ဆိုးမွာ       ‘မဆလာ’ ျပက္လုံးမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာ သည္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကာလအတန္ ၾကာမွ ရိပ္မိသိရိွကာ အေတာ္ေလး ခက္ခဲစြာ ျပန္ေျဖရွင္းခဲ့ရၿပီး စာေရး အရွိန္ပ်က္ သြားခဲ့ရသည္တဲ့။ကြၽန္ေတာ္လည္း အဲဒီသတိေပး စကားေၾကာင့္ ထိတ္ခနဲျဖစ္သြားမိ ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္ကိုေတာ့ ကိုရကၡက အမ်က္မာန္ရွပုံမေပၚ။ ေနာင္ သူ႔ကံ ဇာတာတစ္ဆင့္ျမင့္ သြား သည္အထိ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ အဆင္ ေျပစြာ ရိွခဲ့ပါသည္။
***
တစ္ေန႔ေတာ့ ကိုရကၡတစ္ ေယာက္ သူ႔ဆရာႏွင့္ တိတ္တိတ္ပုန္း ၿငိေနေသာ မုဆိုးမတစ္ေယာက္ကို သူ႔ဆရာက ဇာတ္လမ္းျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳး စားရာမွာ ပါဝင္ပတ္သက္ရင္း ထိုမိန္းမႏွင့္ ၿငိတြယ္သြားခဲ့သည္။ ဒီေတာ့ သူ႔ဆရာက သူရွင္းရခက္ ေနသည္ကိုေျဖရွင္းေပး၍ ေက်းဇူး တင္၊ သူ႔ဆရာႏွင့္ ဇာတ္လမ္းစစဥ္က မုဆိုးမေလးျဖစ္ခဲ့ကာ အခု အတန္ ငယ္ရင့္ေနၿပီျဖစ္သူ ‘မမ’ ကလည္း ငယ္ဂုဏ္ရိွ ‘တိတ္တိတ္ပုန္း’ အသစ္ ေလးရ၍ေပ်ာ္ရႊင္၊ ကိုရကၡလည္း ထိုအမ်ဳိးသမီး၏ ဓနဥစၥာျဖင့္ သူ႔အိပ္မက္မ်ား စိုက္ပ်ဳိး ဖို႔ျပင္ဆင္ ျဖင့္ အားလုံး ‘ဟဲပီးအဲန္ဒင္’ ျဖစ္သြား ၏။ထို႔ေနာက္ ကိုရကၡမွာ ထိုအမ်ဳိး သမီးႀကီးဝယ္ေပးေသာ ကြန္ဒိုပထမ ထပ္အခန္းတစ္ခုတြင္ ‘ၾကယ္ျဖဴလင္း လက္’ မဂၢဇင္းတိုက္၏ အယ္ဒီတာ ခ်ဳပ္အျဖစ္ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းေရာက္ရိွ သြားၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ‘ခ်စ္သူ႔ သတင္း’ စာအုပ္စုမွာ ‘ခ်စ္သူ႔အတင္း’ ရွာအုပ္စုအျဖစ္ ေသာ့ပိတ္သြားၿပီျ ဖစ္ ေသာ တိုက္ေဟာင္းႏွင့္မလွမ္းမကမ္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ စတည္းခ်ရ ေလ၏။’ၾကယ္ျဖဴလင္းလက္’ ကို ေငြ စိုက္ထုတ္ေပးသူ ‘ေဒၚၾကယ္ျဖဴ’ မွာ ကိုရကၡ၏အေဒၚ အရြယ္နီးနီး ျဖစ္ ေသာ္လည္း ကိုရကၡက ‘မမၾကယ္ျဖဴ’ ဟုေခၚပုံမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔     ‘အတင္းေခါင္းစဥ္’ ထဲတြင္ ပါဝင္ ေလသည္။
ကိုရကၡကို စိတ္နာစရာျဖစ္ခဲ့ဖူး သူ ေဇဇူးက …
”အမွန္ေတာ့ ခ်စ္စႏိုးမမၾကယ္ လို႔ပဲ ေခၚရမွာ၊ အင္း ..ဒါေပမဲ့ ရရစ္မဟုတ္ဘဲ ရပင့္ျဖစ္ေနမွာ စိုးရ တယ္” ဟု ျပက္လုံးထုတ္၏။ဒါနဲ႔ မေက်နပ္ေသးဘဲ ”ကြၽန္ ေတာ္ စိတ္ကူးတစ္ခုရၿပီ၊ ကြၽန္ေတာ့္ ဆီမွာ ကိုရကၡလက္ႏွစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ၿပီး ႐ိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပုံရိွ တယ္။ အဲဒါကို အင္တာနက္မွာ ၾကယ္ျဖဴလင္းလက္မဟုတ္ေသာ ၾကယ္ျ ဖဴ ‘လင္’ လက္ဆိုၿပီး တင္မယ္ ဗ်ာ” ဟုဆိုသည္။
ကြၽန္ေတာ္က မေနႏိုင္ဘဲ
”မလုပ္ပါနဲ႔ ေဇဇူးရာ၊ သူ႔ အကုသိုလ္နဲ႔သူ ရိွပါေစ၊ ကိုယ္ကပါ ဝင္မယူနဲ႔၊ ၿပီးေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္းတို႔ကိုယ္တို႔ စာေတြ သူအလြယ္ တကူ ထည့္ေပးခဲ့တာကိုေတာ့   ေက်းဇူးတင္ရမွာပဲ။ အခု သူက ေငြသုံးႏိုင္တဲ့ မဂၢဇင္းေရာက္သြား ေတာ့ ေရျမင့္ၾကာတင့္ေပါ့ကြာ၊ ကိုယ္တို႔ကိုလည္း သံေယာဇဥ္မကင္း ေတာ့ သူကူညီမွာပါ။ မင္းနဲ႔ျဖစ္ခဲ့ တာလည္း ခြင့္လႊတ္လိုက္ပါကြာ၊ သူ လည္း ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မွာ၊ ထင္ ေၾကးနဲ႔ ေျပာၾကတာပါ” ဟု ဖ်န္ေျဖ စကား ေျပာလိုက္ရသည္။ ေဇဇူးကိုေျပာမိသလို ကိုရကၡ ဆက္ ကူညီမည္ဟုလည္း ယုံထား သည္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လည္း စာေလာကမွာ လူသိစျပဳေန ၿပီမို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔စာေတြထည့္ေပး လို႔လည္း သူနစ္နာစရာေတာ့ မရိွပါ။ (စာေရးဆရာနဲ႔ အယ္ဒီတာဆိုတာ လည္းကြၽန္းပင္ႀကီးနဲ႔ ကိုင္းပင္ႀကီး လို တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ မွီေနရတာပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ)။
ဒီလိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ၾကယ္ ျဖဴလင္းလက္ကို ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ သြားသည္။ ကိုရကၡက ေခါင္းငုံ႔ၿပီး စာမူပုံထဲ အလုပ္႐ႈပ္ေနကာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ျမင္ပုံမရ။
”ေဟ့လူႀကီး၊ ဘာေတြအလုပ္ ႐ႈပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာလဲ၊ ဒီမွာ စာမူလာေပးတာဗ်” ဟု ကြၽန္ေတာ္က ႏႈတ္ဆက္ေတာ့ ..
”ဟာ ကိုရီႏိုင္ႀကီး၊ ထိုင္ဗ်ာ၊ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အလုပ္႐ႈပ္ၿပီး အျပင္ မထြက္ႏိုင္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔စာမူေတြ ေမွ်ာ္ေနရတာ” ဟု ေျပာေလသည္ …ဟု ျဖစ္ရမွာမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ ထိုသို႔ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ဝင္သြားေတာ့ သူက တစ္ခ်က္ေမာ့ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကို မျမင္ဖူးသလို ျပန္ၾကည့္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ အခန္းေထာင့္တစ္ေနရာ က စားပြဲတစ္လုံးဆီ ၫႊန္ျပၿပီး ”ဟိုမွာ စာမူထိန္းရိွတယ္” ဟု ေျပာပါသည္။ သူေျပာတာကို ကြၽန္ေတာ္ နားမလည္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ‘ဗ်ာ’ ဟု အသံထြက္သြားေတာ့ ”အဲဒီမွာ စာမူထိန္းရိွတယ္၊ စာမူေပးၿပီး မွတ္ပုံတင္ပါ” ဟု ခပ္ တည္တည္ ထပ္ေျပာေလသည္။ ဒီေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ္လည္း သေဘာ ေပါက္ သြားၿပီး ”ေၾသာ္၊ ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့”ဟု ဆိုကာ သြားၿပီးေပးရ၊ မွတ္ပုံတင္ရသည္။ ေနာက္ သူ႔ထံ ျပန္လာၿပီး ”ကြၽန္ေတာ့္စာမူ ဘယ္ ေတာ့သိရမလဲ” ဟု ေမးမိေတာ့      ”ေနာက္တစ္လေလာက္ၾကာမွ အဲဒီ မွာေမး” ဟု ခပ္တည္တည္ေျပာၿပီး ေခါင္းျပန္ငုံ႔ကာ စာဆက္ဖတ္ေန သည္။
ဒီေတာ့မွ ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့ဟု အေျဖေပးကာ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ထြက္ လာရသည္။ စိတ္ထဲေတာ့ မတင္ မက်။ အင္းေလ သူလည္း ဝန္ထမ္း အမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့ အယ္ဒီ တာ ခ်ဳပ္ဆိုေတာ့ ဟန္ေလးဘာေလးလုပ္ ရမွာေပါ့။ ဒီလိုျဖင့္ ေနာက္တစ္ပတ္ ခန္႔အၾကာတြင္ ကြၽန္ေတာ္ ၾကယ္ျဖဴ လင္းလက္ကို ထပ္သြားခဲ့သည္။
ထုံးစံအတိုင္း ရင္းႏွီးခင္မင္စြာ ….
”ကိုရကၡႀကီး၊ စာမူလာေပးတာ ဗ်” ဆိုေတာ့ မ်က္လုံးစိမ္းစိမ္းေတြ ျဖင့္ ေမာ့ၾကည့္ကာ ၾကားေနက်တစ္ ခြန္းပဲ ထြက္လာသည္။
”ဟိုမွာ စာမူထိန္းရိွတယ္”
***
ဒီတစ္ခါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အေတာ္စိတ္ပ်က္သြားသည္။ ေနာက္ထပ္သြားခ်င္စိတ္ မရိွေတာ့။ သို႔ေသာ္ ‘ေျပာင္းလဲျခင္း’ ကသာ မေျပာင္းလဲျခင္းတရားဟု ဆိုသည့္ အ တိုင္း ေျပာင္းလဲမႈကိုေတာ့ ႀကဳံ လာရသည္။ တစ္ေန႔ မိသားစုလို ခင္မင္ေနေသာ ျမန္မာေဆးတိုက္ တစ္ခုက မဂၢဇင္းသစ္တစ္ခုမွာ ေၾကာ္ျငာလိုသည္ဟု စကားစပ္မိရာ က ကိုရကၡကို သတိရသြားမိသည္။ စိမ္းကားျခင္းတံခါးကို ‘ေငြ’ေသာ့နဲ႔ ဖြင့္ဝင္ၾကည့္ရမွာပဲဟု စိတ္ကူးေပၚ သြားတာျဖစ္သည္။ ဒီတစ္ေခါက္ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ခပ္တင္း တင္းပဲ ၾကယ္ျဖဴလင္းလက္အခန္းထဲကို ဝင္ သြားသည္။
”ဒီမွာ ကိုရကၡႀကီး” ဟု ေခၚ လိုက္ေတာ့ အရင္လိုပဲ မ်က္လုံးစိမ္း တစ္စုံကိုသာ ျမင္ရသည္။ ဒါေပမဲ့
”ေၾကာ္ျငာထည့္ခ်င္လို႔ဗ်” ဟု ဆိုလိုက္ေတာ့ မထင္တာေတြ ျဖစ္ သြားခဲ့သည္။
”ေၾသာ္၊ ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့ ဦးရီႏိုင္၊ ထိုင္ပါခင္ဗ်” ဆိုၿပီး တကယ့္မျမင္ဖူးသူကို ဆက္ဆံသလို ေလးစားစြာ ေနရာေပးသည္။ တစ္ ဆက္တည္းပင္ ကြၽန္ေတာ့္ စကားကို နားမေထာင္ေသးဘဲ
”ေဟ့ လမင္း၊ ဧည့္သည္ဖို႔ ကုတ္တစ္ဘူး ထည့္ခဲ့စမ္းကြာ” ဟု လွမ္းေအာ္လိုက္ရာ ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ ကဲ့ဆိုေသာ အသံခ်ဳိခ်ဳိကို ၾကားရၿပီး မၾကာမီ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ကလပ္ ဖန္ခြက္ ထဲ ကိုကာကိုလာထည့္လ်က္ လာခ် ေပးေသာ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကို ျမင္ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္ သူ႔ကို သေဘာနည္းနည္း ေပါက္သြား၏။ အင္းေလ၊ ၾကယ္ျဖဴ ကို ကိုင္လႈပ္ၿပီး လမင္းကို ခိုင္းေစႏိုင္ မွေတာ့ သူ႔စိတ္ေတြ ေကာင္းကင္ ေရာက္ေနတာေတာ့ အံ့စရာမဟုတ္ ပါေလ။”ဟုတ္ကဲ့၊ ဘာေၾကာ္ျငာထည့္ ခ်င္လဲခင္ဗ်” ဟု သူကစကားစလာ ေတာ့မွ လမင္းဆီအာ႐ုံေရာက္ေန ေသာ ကြၽန္ေတာ့္မ်က္လုံးမ်ားကို ျပန္ေရႊ႕ၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာ ျပရသည္။   ေျခာက္လစာ   ေၾကာ္ျငာခ က်သင့္ေငြကို သူကရွင္းျပၿပီး ေၾကာ္ ျငာကိုယ္စားလွယ္ထံမွလာလွ်င္ ေကာ္မရွင္ေပးရေၾကာင္း၊ ဦးရီႏိုင္ ကေတာ့ ေကာ္မရွင္လည္း ယူမည့္သူ မဟုတ္သျဖင့္   ေၾကာ္ျငာခကိုသာ ေလွ်ာ့ေပးလိုက္မည့္အေၾကာင္း လည္း ေျပာသည္။ ေကာင္းပါတယ္ ဗ်ာဟူေသာစကားကို ‘ကုတ္’ တစ္ က်ဳိက္မ်ဳိခ်ရင္း တံု႔ျပန္ကာ ကြၽန္ ေတာ္ ဘယ္လိုလူဆိုတာ သူသိသား ပဲဟု ေက်နပ္မိသည္။တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ကြၽန္ေတာ့္စာမူေတြ အေၾကာင္း ေမး ရရင္ေကာင္းမလားဟု စဥ္းစားမိ ေသာ္လည္း ေနာက္ တစ္လမွ ေမးပါ ဟုေျပာထားသည္ကို အခြင့္အေရး ယူလွ်င္မသင့္ဟု ကိုယ့္ဘာသာ ဆုံးမၿပီး သူ႔ကို ႏႈတ္ဆက္ရသည္။ သူကလည္း ပ်ဴငွာစြာ ျပန္လည္ႏႈတ္ ဆက္ပါသည္။
”ဟုတ္ကဲ့ ဦးရီႏိုင္၊ ကြၽန္ေတာ္ တို႔က မဂၢဇင္းသစ္ဆိုေတာ့ ႀကိဳးစား ေနရတယ္၊ ေနာက္ကိုလည္း အခုလို ကူညီပါဦးဗ်ာ”
                                                                       ***
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္မတင္ မက်စိတ္ကေတာ့ ေလွ်ာခနဲ က်သြား ခဲ့ၿပီ။ တံခါးစိမ္းကို ေငြေသာ့ျဖင့္ ဖြင့္ႏိုင္ခဲ့ၿပီပဲ။မၾကာမီ ေနာက္ထပ္စာမူကို လက္ထဲပိုက္လ်က္ ကြၽန္ေတာ္        ‘ၾကယ္ျဖဴလင္းလက္’ ကို ထပ္ေရာက္ ခဲ့သည္။”ေဟ့လူႀကီး ကိုရကၡ၊ ဒီတစ္ခါ ေတာ့ ေၾကာ္ျငာမဟုတ္ဘူးဗ်ဳိ႕၊ စာမူ” ဟု လက္ထဲထည့္လိုက္သည့္အခ ”ေအးဗ်ာ၊ အရင္ေပးထားတဲ့ အထဲက တစ္ပုဒ္ေတာ့ သုံးျဖစ္မယ္၊ က်န္တာေတြေတာ့ ခဏေစာင့္ဦး” ဟု ၿပဳံးရႊင္စြာ တု႔ံျပန္ေလ၏ … ဆိုတာမ်ဳိး ျဖစ္မည္ ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိ ေပမယ့္ … ‘စာမူ’ ဆိုေသာ အသံၾကားသည္ ႏွင့္ မ်က္လုံးစိမ္းတစ္စုံ၊ လက္ညိႇဳး တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ၾကားေနက်စကား တစ္ခြန္း …။
”ဟိုမွာ စာမူထိန္းရိွတယ္”
                                                                              ***
ဒီတစ္ခါေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သည္းမခံႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ဒီလူ လူမွမဟုတ္ဘဲ။ ေဒါသေတြ အလိပ္လိပ္တက္ လာသည္။
”အခုေတာ့ ရကၡမွမဟုတ္ေတာ့ တာ၊ ယကၡျဖစ္သြားၿပီ ဒီလူ”
အစြယ္ျပဴးျပဴးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျမင္ၿပီးပါလ်က္ သုံးတုံးေလာက္ကုန္ ေတာ့မွ ရိပ္မိစျပဳလာသူ ကြၽန္ေတာ္ ဒီေန႔ေတာ့ ယခင္ ‘ခ်စ္သူ႔သတင္း’ တိုက္အနီးမွ ‘ခ်စ္သူ႔အတင္း’ စကား ဝိုင္းသို႔ ‘အတင္း’ ေျပာရန္ ေဒါနဲ႔ေမာ နဲ႔ ခ်ီတက္သြားသည္။
ေျပာစရာစကားကလည္း ရင္ထဲမွာ အသင့္။
”ေဟ့ေကာင္ ေဇဇူး၊ မင္းေျပာ တာ မွန္တယ္၊ တကယ္ေတာ့ ရေကာက္ကေန ယပက္လက္ျဖစ္ သြားတဲ့ ယကၡနဲ႔ ရရစ္ၾကယ္ျဖဴကေန ရပင့္ျဖစ္သြားတဲ့ မိန္းမနဲ႔ ေတြ႕တဲ့ ဇာတ္လမ္းေဟ့ သိလား”
                                                                                                                 ေမာင္လြင္မြန္ (ကသာ)
                                                                                            Yadi Magazine စက္တင္ဘာလ၊ ၂၀၁၂

0 ခု - မွတ္ခ်က္ရွိသည္:

Post a Comment