Tuesday, July 16, 2013

သမီးႏွစ္ေယာက္ၾကားကအေဖ

                                             သမီးႏွစ္ေယာက္ၾကားကအေဖ  

    ကိုရီႏိုင္တစ္ေယာက္ ၀န္ထမ္းဘ၀က လြတ္ၿပီး စာေရးဆရာအျဖစ္  လူမသိတသိဘ၀ ျဖင့္ ေပ်ာ္ပိုက္ေနသည္မွာ ကာလအေတာ္ၾကာ သြားၿပီ။ သို႔ေသာ္ ၀န္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ လံုး၀ ကင္းကြာသြားသည္ေတာ့မဟုတ္။ ကိုရီႏိုင္ေန ထိုင္ေနသည္ကပင္ ဇနီးျဖစ္သူအား ဌာနဆိုင္ရာ မွ ေပးထားေသာ တုိက္ခန္းတစ္ခုမွာ ျဖစ္သည္။         ဌာနဆိုင္ရာတိုက္ခန္းဆိုေတာ့ တစ္ခါတရံ လိုအပ္သလို သက္ဆိုင္ရာလူႀကီးတို႔ ညႊန္ၾကား သည့္အတုိင္း ဟုိေရႊ႕ဒီေျပာင္း လုပ္ရသည္ေတာ့ ရိွသည္။ သို႔ေသာ္ သူမ်ားတိုက္ခန္း ငွားေနရင္း အိမ္ရွင္တို႔က အိမ္လခတိုးေတာင္းခ်င္သျဖင့္   အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ ေျပာင္းခိုင္းတာမ်ိဳးထက္ စာလွ်င္ ရံုးတိုက္ခန္း အေျပာင္းအေရႊ႕မွာ ျဖစ္ ေတာင့္ျဖစ္ခဲ ကိစၥမ်ိဳးဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ကာလ တစ္ခုမွာေတာ့ ကိုရီႏိုင္တို႔ မိသားစုသည္ နာ မည္ႀကီး အိမ္ယာ၀င္းႀကီးတစ္ခုရိွ ငါးထပ္ အေဆာက္အအံုႀကီးတစ္ခု၏ ေျမညီအထပ္က်ယ္ ႀကီးကို ထက္၀က္ကို သံုးပိုင္းျပန္ပိုင္းထားေသာ ရံုးတုိက္ခန္းတစ္ခုမွာ ေနထုိင္ခြင့္ရေလသည္။
    ယင္းအခန္းမွာ ႏွစ္ဆယ့္ငါးေပ ပတ္လည္ ခန္႔ ရိွေသာ အခန္းျဖစ္သျဖင့္ သိပ္ေတာ့မက်ဥ္း ေျမာင္းလွပါ။ ကိုရီႏိုင္တို႔မိသားစုကလည္း သိပ္ မမ်ားလွသျဖင့္ အေတာ္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခု ရိွတာက မူလက ကြန္ဒိုအျဖစ္ေရာင္းရန္ ရည္ ရြယ္ေဆာက္လုပ္ၿပီးမွ ၀န္ထမ္းအိမ္ယာအျဖစ္  ျပန္လည္စိတ္ပိုင္းထားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ အခန္းသံုး ခန္းကို တစ္ခန္းႏွင့္တစ္ခန္း အုတ္နံရံျဖင့္ ကာရံ ထားျခင္းမဟုတ္ပဲ အထပ္သားျဖင့္ကာရံထား ျခင္းကေတာ့ သိပ္အဆင္မေျပလွ။
    ကိုယ့္အခန္းက ငရုတ္သီးေထာင္းသံ၊ ေရ ခ်ိဳးသံ၊ အ၀တ္ေလွ်ာ္တုတ္ရုိက္သံ၊ ေရဒီယိုသံ၊ တီဗီႏွင့္ အေခြ ေပါင္းစံုအသံတို႔ ေဘးအခန္းမ်ား ဆီ အလည္ထြက္သြားမွာစိုးသျဖင့္ အၿမဲသတိ ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေနရသလို သူမ်ားအခန္းက ကေလးခုန္ေပါက္ေဆာ့သံ၊ ေဘာလံုးပြဲ ေၾကျငာ သံကိုေက်ာ္လႊားထြက္လာေသာ တီဗီေရွ႕ ပရိသတ္၏အသံ၊ ဆဲသံ၊ဆိုသံ၊ ေပ်ာ္သံ၊ သီခ်င္း ဆိုသံ၊ ရန္ျဖစ္သံတို႔ကလည္း မဖိတ္ေခၚပဲ ကိုယ့္ အခန္းထဲ အထဲ၀င္အျပင္ေပါက္ ေရာက္ေရာက္ လာတတ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စေပၚမတင္ရ၊ ငွားခမေပးရ၊ မီတာခေတာင္ မၾကာေသးခင္က ေစ်းေတြတက္မွသာ စေကာက္ေသာ ဒီလိုအခန္း မ်ိဳးမွာ ဒီေလာက္ကေတာ့ သည္းခံႏိုင္ရေပမည္။ ခံႏိုင္ပါတယ္ေလ။ ကိုရီႏိုင္ဘ၀မွာ ဒီထက္ဆိုး တာေတြေတာင္ သည္းခံလာခဲ့ၿပီးမွပဲ။            ကိုရီႏိုင္တို႔အိမ္တြင္ မိသားစုက ေလးဦး သာရိွၿပီး ယင္းကာလတြင္ သမီးႏွစ္ေယာက္က ႏိုင္ငံျပင္ပသို႔ ေရာက္ေနသျဖင့္ အေဖႏွင့္အေမ ႏွစ္ေယာက္တည္း “တို႔ႏွစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ တစ္အိပ္မက္”ဇာတ္ကားကို ကိုရီးယား ဇာတ္ လမ္းတြဲရွည္လို ရိုက္ေနရေသာကာလျဖစ္သည္။
    သမီးႀကီးကို ကိုရီႏိုင္၀န္ထမ္းဘ၀က လုပ္ ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အမ်ိဳးသမီးသူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက  ေခၚသြားသျဖင့္ အာရွႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ အလုပ္သြား လုပ္ျဖစ္ရင္း ငါးႏွစ္တာမွ်ၾကာသြားခဲ့ခ်ိန္မွာ ဆယ္တန္းေအာင္စ သမီးငယ္ကေလးက မေမွ်ာ္ လင့္ပဲ အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးတစ္ခုမွာ ပညာသင္ ဆု ရရိွခဲ့သျဖင့္ သမီးႀကီးေရာသမီးငယ္ပါ ခြဲခြာရ ၿပီး သမီးႏွစ္ေယာက္အတြက္ တစ္ေယာက္ တစ္မ်ိဳးမရိုးရေအာင္ ပူပန္ရသည့္ကာလျဖစ္၏။        သမီးႀကီးမွာ ဘာသာျခား၊ လူမ်ိဳးျခားမ်ား အၾကားမွာ အလုပ္ခြင္ေရာက္မွ သူသင္ခြင့္ရ ေသာ အသက္ေမြးမႈအလုပ္မွာ ႀကီးၾကပ္သူအျဖစ္ တာ၀န္ယူေနရျခင္းကို ပူပန္ရသလို သမီးငယ္ ကေလးမွာလည္း ၁၈ႏွစ္မျပည့္မီ မိဘႏွင့္ တစ္ခါမွ မခြဲဖူးပဲ ခြဲခြာၿပီး တစ္ေယာက္တည္း ပညာသြားသင္ ရေသာအျဖစ္ကို စိတ္မခ်ႏိုင္ ပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးေတာ ပူပန္ရတာမ်ိဳးျဖစ္သည္။         သမီးႏွစ္ေယာက္ကို ေန႔စဥ္ ဆက္သြယ္ ႏိုင္ေရးအတြက္ အင္တာနက္ဆုိင္ကို ေန႔စဥ္သံုး ေဖါက္သည္ေကာင္းလုပ္ၿပီး သြားသြားထုိင္ၾက ရရင္း သမီးႏွစ္ဦး၊ အထူးသျဖင့္ ငယ္ရြယ္လွ ေသးေသာ သမီးငယ္ေလးအတြက္ အခ်ိန္မေရြး ဆက္သြယ္ႏိုင္မည္ အင္တာနက္လိုင္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး အိမ္မွာတပ္ခြင့္ရလွ်င္ေကာင္းမည္ဟု စိတ္ကူး ယဥ္မိေပမယ့္ ကိုရီႏိုင္တို႔အတြက္ တုံးခုလို႔မွ မမီႏိုင္ပဲ ခုန္ၿပီးေတာ့လည္း မခူးသာေသာ ပန္း မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။                     သို႔ေသာ္ ကံၾကမၼာ မ်က္ႏွာသာေပးေသာ ကာလတစ္ခုတြင္ အင္တာနက္ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ရာထူးႀကီးႀကီးရထားသူ ညီတစ္ဦးက သူခံစား ခြင့္ရေသာ စီပီအီးေခၚ အင္တာနက္ ၀ိုင္မက္စ္ စနစ္သံုး ကိရိယာေလးတစ္ခုကို သူ႕သံုးမည္႔ အစား အေရးတႀကီးလိုေနေသာ ကိုယ္သုံးဖို႔ ေပးလိုက္သည့္အတြက္ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းေစ်းႏႈန္း ျဖင့္ သက္ေတာင့္သက္သာ သံုးခြင့္ရသြားသည္။ သည္နည္းျဖင့္ အိမ္ကေနပဲ သမီးေလးနွစ္ဦးကို ေန႔ညမေရြး ဆက္သြယ္ခြင့္ရသြားခဲ့ပါသည္။            သမီးႀကီးက ေန႔ခင္းပိုင္းမွာ သူ႕ အလုပ္ထဲ နစ္ေနသျဖင့္ ညမွ အင္တာနက္သံုးႏိုင္သလို  ကမၻာ့အေနာက္ဘက္ျခမ္းတြင္ ေရာက္ေနေသာ သမီးေလးကလည္း သူ႕ေက်ာင္းျပန္ခ်ိန္ႏွင့္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ား မွာမွ  သံုးျဖစ္သည့္အခါ သူ႕ေန႔ပိုင္းက ကိုယ့္ညမို႔ ညအခ်ိန္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သမီးႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ အိပ္ေရး ပ်က္ခံၿပီး ဆက္သြယ္ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။             ဒီသမီးႏွစ္ေယာက္မွာ ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ေန ရသည့္ ျပႆနာစံုကို အေဖဥာဏ္မီသေလာက္ ေျဖရွင္းေပးရင္း နဂိုကလည္း အေဖကိုအားကိုး တိုင္ပင္တတ္သည့္ သမီးေတြမို႔ အေဖ႔မွာ သမီး ႏွစ္ေယာက္ၾကား တစ္လွည့္စီဗ်ာမ်ားရေပမယ့္
ဒါကိုပဲ ေက်နပ္သာယာႏိုင္ခဲ့ပါသည္။            ““ေဖေဖ၊ သမီးအထက္က အင္ဒိုတရုတ္ မ အရာရိွႀကီးက သမီးကို အေတာ္ခ်စ္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ရံုးဆင္းရင္ အိမ္မျပန္ရဘဲ သူေစ်း၀ယ္ တဲ့ေနာက္ တစ္ေကာက္ေကာက္လုိက္ခိုင္းေနတာ နဲ႔ ညဆယ္နာရီေလာက္မွ ျပန္ေရာက္တာ၊ တစ္ ကိုယ္လုံးေညာင္းကိုက္ၿပီး စာေရးစာဖတ္ခ်ိန္ လည္းမရ၊ ေဖေဖပို႔တဲ့စာအုပ္ေတြလည္း တစ္အုပ္မွ မဖတ္ရေသးဘူး ေဖေဖ””
    ““ေအးပါသမီးရယ္၊ လူေတြရိွရင္ ျပႆနာ ေတြရိွတာေပါ႔သမီးရဲ႕၊ ဒါေပမဲ့ အမုန္းခံရလို႔ ျဖစ္ရတဲ့ဒုကၡထက္စာရင္ အခ်စ္ခံရလို႔ ျဖစ္ရတဲ့ ဒုကၡက ေတာ္ေသးတာေပါ႔၊ သည္းခံလိုက္ပါ သမီးရယ္၊  အေျခအေနတစ္ရပ္က ကိုယ္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေသးရင္ေတာ့ လက္ခံဖို႔ပဲ ႀကိဳးစားရမွာေလ၊ ဒါေပမဲ့ အၿမဲဒီလိုျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အေျပာင္းအလဲဆိုတာက အၿမဲ ရိွေနတာပါ သမီးရဲ႕””                    ဒါက သမီးႀကီးကို အားေပးရတဲ့စကား။  သမီးငယ္ေလးကလည္း..                ““ေဖေဖ၊ သမီးကအခု ၁၈ႏွစ္မျပည့္ေသး လို႔ ဘဏ္စာရင္းလည္းဖြင့္လို႔မရဘူး၊ အဲဒါ ေၾကာင့္မို႔ သမီးအတြက္ ရမယ့္ပညာသင္ဆုေငြ ေတြကို သိမ္းစရာမရိွဘူး ျဖစ္ေနတယ္၊ ေက်ာင္း ကလည္း ၁၈ႏွစ္မျပည့္တဲ့ေက်ာင္းသား လက္ မခံဖူးလို႔တဲ့။ သူတို႔လည္း ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘူးတဲ့၊ သမီးေတာ့ စိတ္ညစ္ပါတယ္”            “သမီးေလး၊ စိတ္မညစ္နဲ႔၊ သမီးနာမည္ နဲ႔ဖြင့္လို႔မရေပမယ့္ ဖြင့္ၿပီးသားလူႀကီး တစ္ေယာက္ေယာက္ရဲ႕ မိုင္နာအေကာင့္အျဖစ္  ဖြင့္လို႔ရမယ္ထင္တယ္၊ အဲဒီလိုမဟုတ္ရင္လည္း ေက်ာင္းက တာ၀န္ရိွေငြစာရင္းအရာရိွတို႕ဘာတို႔ က သမီးစာရင္းကို ထိန္းေပးလို႔ရမွာပါ၊ အဆင္ ေျပသြားမွာပါသမီးရယ္၊ ေဖေဖလည္း ေဖေဖ႔ မိတ္ေဆြေတြကို အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပ အကူ အညီေတာင္းၾကည့္ဦးမယ္၊ ေက်ာင္းက လည္း ေျပလည္ေအာင္သမီးကို လုပ္ေပးမွာပါ””            ဒါက သမီးေလးကို ႏွစ္သိမ့္ရတဲ့စကား။ ဒီလို ဒီလို အလားတူ ျပႆနာပင္လယ္မ်ားထဲ  အတူ ကူးခတ္ရင္း သမီးႏွစ္ေယာက္ၾကားက အေဖအျဖစ္ အခ်ိန္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေက်နပ္ စြာ ကုန္ဆံုးသြားရမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ခဲ့မိေသာ္ လည္း တကယ္တန္းမွာ သမီးႏွစ္ေယာက္ ၾကား က ထူးျခားေသာ အေဖဘ၀ကို ႀကံဳဆံုခဲ့ရပါ သည္။     သည္လိုျဖစ္ရပံုက ေျမညီထပ္တြင္ အလည္ခန္းျဖစ္ေသာ ကိုယ့္အခန္း၏ေဘးမွ ႏွစ္ခန္းစလံုးမွာ တစ္လတည္းအတြင္း လူသစ္ မ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ေရာက္ရိွလာသည္က အစျပဳ သည္ဟု ဆိုရပါမည္။                 ညာဘက္က အခန္းမွာ ေရာက္ရိွလာသူ မ်ားက  ကိုရီႏိုင္ထက္ဆယ့္ငါးႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ငယ္မည့္ လူငယ္လင္မယားျဖစ္ၿပီး သူတို႔မွာ သမီးေလး တစ္ေယာက္ရိွသည္။ ကိုရီႏိုင္ သူတို႔ ဌာနမွာ အရာရိွျဖစ္ခဲ့စဥ္က သူတို႔ဌာနကို ေရာက္ေသးပံု မေပၚေသာ္လည္း ယခုေတြ႕ရေတာ့ လူႀကီး တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ေလးေလးစားစား ဆက္ ဆံၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုလူငယ္ကေလးမွာ လူႀကီးကိုေလးစားဖို႔ သတိမရႏိုင္တတ္သည့္ “ေရႊအိုေရာင္ညေနရီ”မ်ားကို ေန႔စဥ္ပိုင္ဆိုင္တတ္ သူ ျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။                 ““ေဟ႔၊ တံခါးဖြင့္စမ္း၊ ေခြးမေလး၊ အေဖ ျပန္လာလို႔မွ တံခါးဖြင့္ေပးေဖာ္မရဘူး””            ဟု ေအာ္ဟစ္ျပန္လာၿပီး တံခါးကို ဆူညံစြာ ေခါက္တတ္ေသာ ထိုလူငယ္ကေလးသည္ အိမ္ နီးခ်င္းလူႀကီးေတြကို သတိမရေတာ့ပဲ သမီးႏွင့္ မိန္းမကို ေခြးမခ်င္းေထြးကာ ဆဲဆိုေနတတ္ သည္။                        “အေမက ေခြးမဆိုေတာ့ ေခြးမကေမြး ေတာ့ ေခြးမေလးပဲ ေမြးတာေပါ႔၊ အေဖျပန္လာ လို႔မွ ႀကိဳရေကာင္းမွန္းမသိ၊ ထမင္းခူးေပးဖို႔၊  ဟင္းခပ္ေပးဖို႔မ်ား ေ၀း”” စသည္ျဖင့္ ဆဲဆို ေအာ္ဟစ္ရင္း ယမကာသမားတို႔ သဘာ၀ အတုိင္း ေျပာၿပီးသားေတြကို ထပ္ထပ္ေျပာ ေန တတ္သည္။ သူအိမ္ျပန္လာခ်ိန္က ၈နာရီထက္ မေစာလွပဲ တစ္ခါတရံ ၁၀နာရီေက်ာ္သည့္တိုင္ အိမ္နီးခ်င္းကို အားနာဖို႔ သူသတိရပံုမေပၚပဲ ေအာ္ဟစ္ေနတတ္သည္။                ““မိညိဳ၊ မိညိဳ၊ဟဲ့-ညိဳမ၊ နင္႔အေမ ေခြးမ ႀကီးကို ေျပာစမ္း၊ ဟင္းခ်ိဳကေအးစက္ေနတာ လို႔၊ ဘာျဖစ္တယ္၊ မီးပ်က္လို႔၊ ေအး-မီးပ်က္ ရင္ မီးေသြးမီးဖိုနဲ႔တည္ေပါ႔၊ ေခြးမႀကီး မအား ရင္လည္း ေခြးမေလးက လုပ္မွေပါ႔၊ ကဲ- နင္ တို႔ဟာေလ၊ သူမ်ားၾကားေတာ့ ငါအဆိုးျဖစ္ဦး မယ္””                        ဒါက သမီးတစ္ေယာက္အေဖျဖစ္ေသာ တစ္ဖက္ခန္းက အသံ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ႏွင့္ အၿပိဳင္ တျခားတစ္ဖက္ခန္းကို ေျပာင္းလာသူ မ်ားကလည္း သမီးရွင္မ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔က ကိုရီႏိုင္ႏွင့္ အသက္မတိမ္းမယိမ္းေပမယ့္ သူ တို႔လည္း ကိုရီႏိုင္၏ မိတ္ေဆြေဟာင္းမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ ခင္ခင္မင္မင္ ေနတတ္ ၾကပုံေတာ့ ေပၚပါသည္။ သူတို႔ဘက္က အသံ ကေတာ့ တစ္မ်ိဳး။
    ““ေဟ႔၊ သမီးေလး၊ လာလာ၊ အမေလး၊ အေဖႀကီးကို ငါ႔သမီးကလြမ္းေနတာကိုး၊ သမီး သဲသဲေလးကို အေဖမရိွတုန္း သူတို႔က ဂရုမစိုက္ ဘူးကိုး””                        ““အမေလး၊ စိုက္ပါတယ္၊ အေဖ႔သမီးက အေဖလာမွ ကပ္ခၽြဲေနတာ””                ဒီလိုအသံမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဖက္ခန္း ကလို အမဂၤလာအသံမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ မဂၤလာရိွ သည့္ ေမတၱာ ရနံ႔ထံုမႊန္းေသာအသံမ်ိဳးမို႔ နားမခံ သာစရာမရိွဟု ထင္စရာရိွသည္။ သို႔ေသာ္ သူ တို႔ အခန္းကလည္း တစ္မ်ိဳးတစ္ဘာသာ ဆိုး သည္။                        ဘာေၾကာင့္ဆိုေတာ့ သူ႕သမီးကို ျမွဴသည့္ အခါ သာမန္ ေျပာသည့္အသံမဟုတ္ပဲ ထူးျခား  စြာ အူလိႈက္သည္းလိႈက္ အသံတစ္မ်ိဳး အျဖစ္ ေျပာင္းသြားတတ္၍ ျဖစ္ပါသည္။ ၾကားစက ဆိုလွ်င္ သူတို႔အိမ္မွာ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္သည္ ထင္ၿပီး အေျပးအလႊားသြားၾကည့္ရမလို ျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။ တက္ေတာ့ခ်က္ေတာ့မယ့္ အသံမ်ိဳး ဟု ဆိုရမလား၊ အခ်စ္ေဇာမာန္တက္သည့္ အသံ မ်ိဳးဟုပင္ ကင္မြန္းတပ္ရမလားမသိ၊ ယင္းအသံ မ်ိဳးကို ကာလအတန္ၾကာ ၾကားေနက် ျဖစ္လာ သည့္တုိင္ နားမယဥ္ႏိုင္ေသးပဲ ရုတ္တရက္ ၾကားလိုက္တိုင္း ရင္ထဲဒိတ္ကနဲ ျဖစ္သြားရ သည္။ မျဖစ္ခံႏိုင္ရိုးလား...                ““အမေလး၊ အမေလး၊ လုပ္ၾကပါဦး၊ လုပ္ၾကပါဦး၊ အမေလး၊ သမီးေလးက သဲေလး က အေဖႀကီးကို ခ်စ္တာ၊ ဟုတ္ပါ႔ဟုတ္ပါ႔ သိပါၿပီသမီးရယ္၊ သိပါၿပီ၊ အမေလးဗ်ာ””            ဒီလိုစကားကို မုဒ္အျပည့္ျဖင့္ သံကုန္ဟစ္ ၿပီး ခုႏွစ္အိမ္ၾကား ရွစ္အိမ္ၾကား သမီးအေပၚ ခ်စ္ျပသည့္ ကြဲရွရွ သမုဒယသံစဥ္။            ေျပာရလွ်င္ ေဘးအခန္းႏွစ္ခုဆီမွာ သမီး တစ္ဦးစီ၏ အေဖမ်ားဆီက ၾကားရသည္မွာ အပူႏွင့္အေအးမတူေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္အသံ မ်ား။ သို႔ေသာ္ အပူကလည္း နာဂစ္ဆိုက္ကလံုး လို ျပင္းထန္သလို အေအးကလည္း သက္သာ မည္မထင္ႏွင့္၊ အႏၱာတိကာတိုက္မွာ တိုက္သည့္ ႏွင္းမုန္တုိင္းလိုမ်ိဳး။ အပူလိႈင္းေရာ အေအးလိႈင္း ေရာ ႏွစ္ဖက္ညွပ္သည့္ၾကား တစ္နည္းအားျဖင့္ သမီးေတြကိုတမ်ိဳးစီခ်စ္ေသာအေဖမ်ားၾကားမွာ သူညပ္ေနခဲ့ရသည္။                     ဒီေတာ့ ညကို ကိုယ့္သမီးမ်ားျဖင့္ အင္ တာနက္ေျပာရတာလည္း သိပ္အဆင္မေျပ ေတာ့။ မူလကမွ လိုင္းမေကာင္းလို႔၊ ဂိတ္ေ၀း ကက်လို႔၊ ေရ ေအာက္ႀကိဳးျပတ္လို႔ စသည္ျဖင့္  စကားေျပာရ အဆင္မေျပရသည့္အထဲ အပူလိႈင္း အေအးလိႈင္း သံတို႔ ထပ္ေႏွာက္ယွက္ေသာအခါ “သမီးၾကားရဲ႕လား၊ ေဖေဖတို႔ဘက္ကဆူလိုက္ တာ၊ ေဖေဖၾကားရရဲ႕လား” စသည္ျဖင့္ အျပန္ အလွန္ ေျပာေနရရင္း ဘာမွ အဆင္ေျပေျပ ေျပာ မျဖစ္ပဲ ရိွတတ္သည္။                    ဒါတင္မက အပူလိႈင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ အေအးလိႈင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ အိပ္ရာက လန္႔ ႏိုးၿပီး ထထုိင္မိရသည္ကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္။         ““ဟဲ့၊ မိညိဳ၊ ေခြးမ၊ လာစမ္း၊ ဒီလာစမ္း၊ ကဲဟာ၊ ကဲဟာ၊ စာက်က္ရင္းမ်ား ငိုက္ေနရ တယ္လို႔၊ အခုမွ ၁၁နာရီရိွေသးတယ္၊ ျပာပံုတိုး ခ်င္တဲ့ ေခြးမ”“ ဆိုသည့္ အပူလိႈင္း။            ေဖေဖႀကီးကိုခ်စ္တယ္ သီခ်င္းအလိုက္ ျဖင့္ ““သဲသဲေလး၊ သဲသဲေလး၊ သဲသဲေလးကို ခ်စ္တယ္၊ သဲသဲေလးကိုခ်စ္တယ္””ဟု ရုတ္ တရက္ ညသန္းေခါင္မွာ ထေအာ္တတ္ေသာ အေအးလိႈင္း။ အပူလိႈင္းကေတာ့ အရက္မူး သည္ဆိုေတာ့ ထားပါေတာ့။ အေအးလိႈင္းေကာ ဘာမ်ားမူးပါလိမ့္၊ ကိုရီႏိုင္မေတြးတတ္။ ဘာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ အိပ္ရာထဲက ေငါက္ကနဲ ဆြဲထူႏိုင္ပံု ကေတာ့ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္။                ဒီဒဏ္ကို ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ခံရင္း သူတို႔ကို တစ္ခုခုေျပာရင္ေကာင္းမလားဟု ကိုရီႏိုင္ စဥ္းစားမိသည္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားအတြက္ ေခါင္းခံေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ရဲရဲ ၀ံ့၀ံ့ တာ၀န္ယူေျပာဖို႔ ျဖစ္သမွ်ရင္ဆိုင္ဖို႔ အဆင္ သင့္ရိွတတ္သေလာက္ ကိုယ့္တစ္ဦးတည္းကိစၥ အတြက္ ေျပာဖို႔ဆိုလွ်င္ အားနာလက္တြန္႔တတ္ ေသာ သူ႕သဘာ၀အတိုင္း ႏွစ္ခန္းစလံုးကို ဘာ မွ ေျပာမထြက္ခဲ့ပါ။
    သည္လို ေန႔စဥ္ ႀကိတ္ခံရတာမ်ိဳးေတြ အျပင္ အလိုက္မသိတတ္သည့္ သူတို႔ႏွစ္ခန္း စလံုးက တူညီစြာေပးတတ္သည့္ ဒုကၡတစ္မ်ိဳး အခန္းတံခါးကို ၀ုန္းကနဲ ၀ုန္းကနဲ ေဆာင့္ပိတ္ တတ္တာ ျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္ဖက္ကပဲ ၀ုန္း၀ုန္း၊ ညာဖက္ကပဲ ၀ုန္း၀ုန္း၊ အလည္က အခန္းက သိမ့္သိမ့္တုန္သြားရၿပီး တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ ဆယ္ ရက္ေလာက္ အိမ္ျပန္လာတတ္သည့္ သမီးႀကီး  က အိပ္ရာက လန္႔ႏိုးေတာ့ မခံႏိုင္။
    ““ေဖေဖ၊ သူတို႔က ဘယ္လိုျဖစ္ေနၾကတာ လဲ၊ ေဖေဖက ကိုယ့္အခန္းက မေတာ္တဆျပဳတ္ က်လို႔ အသံထြက္ရင္ေတာင္ မႀကိဳက္ဘူး။ သူ တို႔ကေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနတာ၊ သမီးလည္း မွတ္ေလာက္သား ေလာက္ေအာင္ တံခါးေဆာင့္ပိတ္ျပလိုက္ဦး မယ္””                        ““မလုပ္ပါနဲ႔သမီးရယ္၊ သူတို႔တံခါးေတြက ပ်က္ေနၿပီး ဒီတိုင္းပိတ္မရတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာ””         “မရဘူးေဖေဖရာ၊ သူတို႔တံခါးပ်က္ရင္ သမီးတံခါးလည္းပ်က္မွာပဲ၊ သမီးလည္း ေဆာင့္ ပိတ္မယ္”                        စိတ္မေက်ခ်မ္းႏိုင္ေျပာေနေသာ သမီးကို  သူက စိတ္ေျပေအာင္ စေနာက္သည့္သေဘာ ျဖင့္..                        ““ထားလိုက္ပါသမီးရယ္၊ ဘယ္သူတံခါး ပ်က္ပ်က္၊ ကိုယ့္္တံခါးမပ်က္ေစနဲ႔တဲ့၊ လူႀကီး ေတြ ဆံုးမထားတယ္မဟုတ္လား””            စာေရးဆရာမေပါက္စသမီးက အေဖ႔ စကားကို ရုတ္တရက္နားမလည္ပဲ ေနာက္မွ သေဘာေပါက္သြားကာ..                “ေဖေဖကေတာ့လုပ္ၿပီ၊ ႀကံႀကံဖန္ဖန္”ဟု ဆိုသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုရီႏိုင္က ဘယ္သူ တရားပ်က္ပ်က္၊ ကိုယ္တရားမပ်က္ဖို႔ (အတုိင္း အတာတစ္ခုအထိ) သည္းခံခြင့္လႊတ္လိုစိတ္ ေမြး လိုသူျဖစ္ပါသည္။ ဒါေပမဲ့ အခု သူတို႔လုပ္ေန ပံုျဖင့္ တစ္ေန႔ေန႔မွာ သူလည္းတစ္ေနကုန္ တံခါး ေဆာင့္ပိတ္ေနၿပီး ေအာ္ဟစ္ေသာင္းက်န္း ေနမိမလား ကိုယ္ဖါသာ အာမမခံႏိုင္။
    သည္လိုျဖင့္ တစ္ေန႔ေတာ့ ..            ““အစ္ကို၊ ပြဲရံုတန္းက အရာရိွရိပ္သာမွာ သင္တန္းခန္းမလုပ္ခဲ့တဲ့ေနရာကို အိမ္ခန္း ေပးမလို႔တဲ့။ ေနမလားေမးေနတယ္၊ ေျပာင္းမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သိမ္းရဆည္းရ  ဒုကၡ ျဖစ္ဦးမယ္””
    ““ဟုတ္လား၊ ေျပာင္းရေအာင္ကြာ၊ ခဏ ေတာ့ အပင္ပန္းခံရမွာေပါ႔၊ ခုလည္း ဒုကၡ ျဖစ္ ေနတာပဲဟာ””                    ““ဒါေပမဲ့ ဟုိဘက္မွာက မီးခဏခဏ ပ်က္တယ္တဲ့””                    ”“အမေလး၊ အခု ဒီမွာ မီးမပ်က္ေတာ့ ေကာ သူတို႔ ဒီေလာက္ ဆူညံေနတာ၊ မင္း တီဗီေကာင္းေကာင္းၾကည့္လို႔ရလို႔လား၊ စာေတြ ဘာေတြ ေကာင္းေကာင္း ဖတ္လို႔ ရလို႔လား၊ ဘာ ထူးလို႔လဲ””                    ““မဟုတ္ဘူးေလ၊ မီးပ်က္ေတာ့ သမီးတို႔နဲ႔ အဆက္အသြယ္ခက္လိမ့္မယ္””                ““အမေလး၊ ဒီမွာလည္း ေျပာလို႔ရတာ မွတ္လို႔ကြာ၊ မီးပ်က္ရင္ အဲဒီနားမွာ အင္တာနက္ ဆိုင္ေတြရိွမွာေပါ႔၊ ေျပာင္းရေအာင္ပါ””
    ဆယ္ရက္ေလာက္ေနၿပီး ျပန္သြားရေသာ သမီးကလည္း အိမ္ေျပာင္းဖို႔ကို ေထာက္ခံ ဆႏၵမဲေပးသြားသည္။                    သည္လိုျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု အိမ္ ေျပာင္းဖို႔ ျပင္ဆင္ရသည္။ ေျပာင္းရမည့္ အခန္း က ခန္းမကို အိမ္ခန္းအသြင္ေျပာင္းရဦးမည္မို႔ ေနာက္ႏွစ္ပတ္သံုးပတ္မွေနလို႔ရမည္ဆိုေတာ့ ပစၥည္းမ်ားကို ေအးေအးလူလူ သိမ္းႏိုင္ၾကပါ သည္။ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ စာအုပ္မ်ားကို ထုတ္ပိုး သိမ္းဆည္းဖို႔ေလ။                 ပစၥည္းေတြ သိမ္းဆည္းေနစဥ္ ညခ်မ္း ေတြမွာ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွ မီးမုန္တိုင္းေရာ ႏွင္းမုန္တိုင္းပါ ႏွစ္ဖက္ညွပ္တုိက္ေနၿမဲရိွသည္။         ““ဟဲ့၊ ညိဳမ၊ ေခြးၿမီးေကာက္ က်ည္ ေတာက္ စြပ္ဆိုတာ နင္မွအစစ္ပဲ ေခြးမရဲ႕၊ နင္က ဘယ္ေတာ့မွ လူျဖစ္မယ့္ဟာမဟုတ္ ဘူး””ဟူေသာ အသံႏွင့္အၿပိဳင္ ..
    ““ဟဲ့၊ သဲသဲေလး၊ အစားႀကီးေလး၊ သူ႕ အတြက္မကပဲ အေဖ႔မံု႔ပါလုစားတယ္၊ မိဆိုး””
ဆိုေသာအသံကိုပါၾကားႏိုင္သည္ေလ။            ေအာ္လိုက္စမ္း၊ ဆူလိုက္စမ္း၊ ခၽြဲလိုက္ သည္းလိုက္စမ္း၊ ခံရလွ ႏွစ္ပတ္သံုးပတ္ေပါ႔ဟု ကိုရီႏိုင္ေတြးသည္။သည္အေတြးျဖင္႔ ပစၥည္း သိမ္းရတာလည္း မေမာႏိုင္။ သူမ်ားသမီး ႏွစ္ဖက္ ၾကားမွာ ညပ္ ၿပီး ကိုယ့္သမီး ေတြႏွင့္ (ဆက္သြယ္ဖို႔) ေ၀းေနရ သည့္ အေဖ ဘ၀မ်ိဳးက လြတ္ခ်င္ေနၿပီျဖစ္၏။ သူမ်ားသမီး ႏွစ္ေယာက္ ၾကားကအေဖ ဆက္ မျဖစ္ပါရေစနဲ႔ေတာ့။             ဒီၾကားထဲ “အခုေနရာကေလးက ေကာင္းသားနဲ႔”ဟု ဆိုေနၾကေသာ မိတ္ေဆြမ်ား ကို ထုိသို႔ေသာ သမီးႏွစ္ေယာက္ၾကားက အေဖ ဘ၀ဆိုးကို ရင္ဖြင့္ ေျပာျပၿပီး ဒီမွာဆက္ေနလွ်င္ မ်က္ကြင္းေဟာက္ပက္ျဖင့္ အသက္တိုရမည့္ ကိန္းပင္ ရိွေၾကာင္း ေျပာျပရသည္။ တစ္ခုေတာ့ ရိွသည္။ ထို မိတ္ေဆြမ်ားကို စကားရွည္ေနမွာ စိုးသျဖင့္ ေျပာမျပျဖစ္ခဲ့ေသာ အေၾကာင္းတစ္ခု ရိွေနသည္။                    အဲဒါကေတာ့ ဘယ္ဘက္အခန္းမွ ညိဳမ ဆိုသည့္ကေလးမွာ သူ႕အေဖက “ေခြးမ”ခ်င္း ေထြးေနေအာင္ အေခၚခံရရွာေသာ္လည္း သူ႕ အသံ တစ္စက္မွ မထြက္ရဲေသာ မူလတန္း ေက်ာင္းသူကေလးျဖစ္ၿပီး ညာဘက္ခန္းမွ “သဲ သဲေလး”ကေတာ့ သူ႕အေဖက သမီးခ်င္းေထြး ေအာင္ေခၚၿပီး အခ်စ္ႀကီးခ်စ္သည့္ အိမ္ေမြး ေခြး မေလးတစ္ေကာင္ ျဖစ္သည့္ အေၾကာင္း ျဖစ္ ပါသည္။                        အခုပဲၾကည့္။ ထံုးစံအတုိင္း ေခြးမ ခ်င္း ေထြးေနသည့္ ဘယ္ဘက္အခန္းက အေဖ႔အသံ ေနာက္မွာ သူ႕သမီးေလးက အသံတစ္စက္မွ မထြက္ရဲေပမယ့္ ညာဘက္ခန္းက အေဖ ျဖစ္သူက..
    “ကဲ-ကဲ၊ ေဖေဖႀကီး အခ်စ္ဆံုး သမီးေလး က ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္သူလဲ” ဟု အူတံုသည္း လိႈက္ ေခ်ာ့ျမွဴလိုက္သည့္အခါ  ထိုသမီးကေလး က ဘာသာဘာ၀ပဲလား၊ သိုးေဆာင္းဘာသာ ျဖင့္လား အေျဖေပးလိုက္သည္ ကို ၾကားေနရ သည္ပဲ။                         “အိုင္..အိုင္” ဆိုတာေလ..။   ။
                                                                                       
                                                                             (Beauty magazine ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၃)
                 
 
   

0 ခု - မွတ္ခ်က္ရွိသည္:

Post a Comment